Kanunda azami tamir süre otuz gün olarak belirlense de, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'nde neredeyse her mal grubu için bu süreyirmi iş günüolarak belirlenmiştir.


Satın aldığınız bir ürün bozuk veya arızalı çıktığında ne yaparsınız?

Kanunda azami tamir süre otuz gün olarak belirlense de, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği'nde neredeyse her mal grubu için bu süre yirmi iş günü olarak belirlenmiştir.

Bir ürünü satın aldığınız tarihten itibaren kaç gün?

Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması durumunda malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde tüketicilerin, bedel iadesi, malın ayıpsız misliyle değişimi, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme hakları vardır. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Değişim süresi kaç gün?

Cayma (iade) hakkı

Yönetmelik, cayma hakkınızı kullanmanız için 14 gün veriyor. Ancak bu 14 günün ne zaman başlayacağı, mal veya hizmet olması durumuna göre değişiklik gösterebilir. Mal satın alma durumunda, 14 gün, malı teslim aldığınız gün başlar. Hizmet söz konusu olduğunda ise, sözleşmeyi imzaladığınız gün başlar.

Bir ürünün tamir süresi ne kadardır?

Tüketiciler, uzaktan yapılan alışverişlerde (İnternet, telefon yoluyla gibi)14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde ise 7 gün içerisinde, hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.14 günlük süre, satın alınan bir ürün ise ürünün tüketiciye teslim ...

Satın alınan ürün kaç gün içinde teslim edilmeli?

Malın tamir süresi en çok 30 işgünüdür. Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

Bir ürünün garanti süresi içinde bozulması halinde yapılması gerekenler nelerdir?

Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir. Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki bulunan kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.

Marketten satın aldığınız bir ürünün son kullanma tarihinin geçmiş olduğunu fark ettiğinizde yapılması gerekenler nelerdir?

Tüketici, ayıp oranında ücret iadesi isteyebilir. Tüketici, imkanlar dahilinde ürünün yenisi ile yoksa bir üst model ile değişimini talep edebilir. Satıcının ürünü yenisi ile değiştirilmesi kabul etmesi durumunda firma ürünü 30 gün içerisinde tüketiciye teslim etmek zorundadır.

Bozuk ürün kaç günde iade edilir?

Bu tür bir ayıbın bulunduğu sonradan anlaşılırsa, hemen satıcıya bildirilmelidir; bildirilmezse satılan bu ayıpla birlikte kabul edilmiş sayılır. Ayıp halinde alıcının seçimlik hakları TBK m. 227'de düzenlenmiştir.

Alışverişte tüketici hakları nelerdir?

Cayma hakkına ilişkin ihbarın ulaşmasını takip eden en geç 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcıya iade edilir ve 10 (on) günlük süre içinde mal/hizmeti alıcı iade etmekle mükelleftir.

Değişim fişleri kaç gün geçerli?

Kullanılmamış, ambalajı açılmamış, etiketli ve tadilat yapılmamış ürünleri, fatura tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde değiştirebilir ya da iade edebilirsiniz. Kullanılmış, etiketsiz ve tadilat yapılmış ürünlere yönelik talepler 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında değerlendirilmektedir.

Diğer Kaç Yazıları