Hanbeliliğin de kurucusu olan İmam Ahmed bin Hanbel ile ilk devresini yaşayan Selefilik, Harranlı İbn-i Teymiyye ile ikinci aşamasını geçirdi. Günümüzde de devam eden üçüncü kuşağın öncüsü, 18. yüzyılın başında doğmuş olan Muhammed bin Abdülvahhab'dır.
Selef mezhebi İbn Teymiyye'den sonra, talebesi İbn Kayyim el-Cevziyye (ölm. 751/1350) tarafından hararetle savunulmuştur.
Selef-i sâlihîn; her bakımdan insanlık için örnek olan peygamberimiz Hz. Muhammed'i (s.a.s), sahâbeleri ve tâbiîni de içine alan ilk dönem Müslümanlarını ifade etmektedir. Selefiye akımını benimseyenlerin amacında bir öze dönüşün olduğu bilinmektedir.
İtikadî konularda Kur'an ve Sünnet'in lafzına bağlı olan ve te'vili kabul etmeyen ekol. Hz. Peygamber ile ashabın dinin temel konularında takip ettikleri yolu benimseyenler anlamında bir tabir.
Hanbel -bir kısım görüşleri itibariyle Ebû Hanîfe- Evzaî, Sevrî gibi müctehid imamlar, Buhârî, Müslim, Ebû Dâvûd, Dârimî, İbn Mende, İbn Kuteybe ve Beyhaký gibi hadisçiler, Taberî, Hatîb el-Bağdâdî, Tahâvî, İbnü'l-Cevzî ve İbn Kudâme gibi bilginler Selef düşüncesinin önde gelen isimleri arasında sayılabilir.
Günümüzde de devam eden üçüncü kuşağın öncüsü, 18. yüzyılın başında doğmuş olan Muhammed bin Abdülvahhab'dır.
Selefî birikimden dolayı Vehhâbîler kendilerini selefî olarak tanımlamaktadır. Muhammed b. Abdulvehhâb, kendi da'vetini halka benimsetmek için ve daha rahat hareket alanı bulmak için Suûd emiri Muhammed b. Suûd ile 1744'te Dir'iyye antlaşması yapmıştır.
Cuma namazı, akıllı, ergenlik çağına erişmiş, sağlıklı, hür ve misafir olmayan Müslüman erkeklere farz kılınmıştır. Kadınlar, hürriyeti kısıtlı olanlar, yolcular ve cemaate gelemeyecek kadar mazereti olanlar Cuma namazı kılmakla yükümlü değildirler.
Ehl-i Sünnet olarak bilinen gurupta yer alan alimler de Selef ve halef olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. İtikatta Eş'arî mezhebinin kurulmasından önceki alimlere Selef, daha sonra gelenlere ise Halef adı verilmiştir.
Bu iftirayı ilk defa İbni Teymiye Vasıta kitabında yapmıştır. İmam-ı Gazali hazretleri, selefiyenin değil, selef mezhebinin yani Ehl-i sünnet mezhebinin hak olduğunu bunun zıddının bid'at ve dalalet olduğunu bildirmiştir. Elbette Selefin mezhebi olan Ehl-i sünnet mezhebi haktır, bunun gayrısı bid'at ve dalalettir.
Kimdir
Gepetto kimdir
Abbâsî halifeleri kimdir
Tıp alanında çalışan ilk Türk bilim insanı kimdir
İlk iman eden genç sahabi kimdir
Bilinen ilk Türk kimdir
Yabani'nin annesi kimdir
Gördesli Makbule kimdir kısaca bilgi
Zapsu ailesi kimdir
Hakan akkaya kimdir
3 üncü ana jet üs komutanı kimdir
Türkiye'nin en büyük mafya babası kimdir
Aion kimdir
Aybastı İtimat sahibi kimdir
Esat kabaklı kimdir nerelidir
Ahmet Nihat Efendi kimdir
Gaznelilerin ilk hükümdarı kimdir
Hindistan bağımsızlık lideri kimdir
Çelişkiler şairi kimdir
Ahmet Erem kimdir
Gupse Özay kocası kimdir
Dr Levent Payziner kimdir
Dr Ilyas Şahin Kimdir
Erkut Soyak babası kimdir
Avukat Hasan Tok Kimdir
Hz peygamberin esleri arasinda en fazla hadis rivayet eden kimdir
Ulu Cami imamı kimdir
Dünyanın çevresini dolaşan ilk kişi kimdir
En büyük alîm kimdir
Kamil Koç'un genel müdürü kimdir
Gökbilimci ve matematikçi kimdir
Dr Ahmet Bozkurt kimdir
Mitratur sahibi kimdir
Belçika'nın ilk kralı kimdir
Ahmet Metin kimdir
Feylesof kimdir edebiyat
Dede Korkut Hikayeleri Bayındır Han Kimdir
Cnn Türk'ün sahibi kimdir
Asi künefe sahibi kimdir
Hacivat karagöz yazarı kimdir
Dünyadaki ilk devlet kimdir