"Sûfî" lâkâbıyla ilk anılan zât; bir rivâyete göre Câbir b. Hayyân (ölm.150/767), bir başka rivâyete göre ise Ebû Hâşim'dir. Her ikisi de Kûfe'li olduklarından, "sûfî" kavramının önce Kûfe ve Basra'da ortaya çıktığı söylenebilir.
Sûfî kelimesine Hz. Peygamber zamanında ve ondan hemen sonraki dönemde rastlanmamaktadır. Ancak Hasan-ı Basrî'nin (ö. 110/728) Kâbe'yi tavaf sırasında bir sûfî gördüğünü ve ona bir şeyler vermek istediğini söylemesi (Serrâc, s. 42) kelimenin I. (VII.) yüzyılda bir unvan olarak kullanıldığını göstermektedir.
İlk defa "sûfî" lâkabıyla anılan zât, bir rivâyete göre Câbir b. Hayyân el-Kûfî (ö.150/767), bir başka rivâyete göre ise Ebû Hâşim el- Kûfî'dir.
Sufi kelimesinin kökü yün anlamına gelmektedir. Arapçada ise sûf kelimesi olarak geçmektedir. Sufi kişiler ilk dönemlerde ibadet ve zühd ile uğraşan ve ''zahid, abid, nasik olarak nitelendirilen kişiler idi. Sufi kelimesi sözlük anlamı ise mutasavvıf manasına gelmektedir.
Dilimize Yunancadan geçen Sofi kelimesi, 12. yüzyıldan itibaren Anadolu'da kullanılmaya başlanmıştır. Tasavvufta ''sufi'' şeklinde geçen bu kelime, dünya nimetlerinden vazgeçen, Allah aşkıyla yanıp tutuşan ve ahiret için yaşayan kimse demektir.
Hazrat Inayat Khan (5 Temmuz 1882 – 5 Subat 1927) Sufi müzisyen ve ruhani öğretmen. Sufi gelenek içinde Evrensel Sufizm adlı ekolün kurucusudur.
Tasavvuf (Farsça: تصوف tasavvuf) veya Sûfîzm ya da Sûfîlik (Arapça: صُوفِية sûfiyye; Farsça: صوفیگری sūfīgarī), İslam'ın iç veya mistik yüzü olarak tarif edilir. Ayrıca Sufizmin batıda yükseltilen içeriğinin "Budizm ve Taoizm gibi içeriksiz güzel yaşama tarzı" olarak yorumlanması da vardır.
Sufi sayısı yüzyılın başından bu yana önemli ölçüde azalmıştır, çoğu sufi kendini Sünni olarak tanımlamaktadır. Geleneksel olarak Müslüman sayılmamalarına rağmen Dürziler toplam nüfusun %3'ünü oluşturmaktadırlar.
Sema sırasında genellikle dervişler döne döne raks ettikleri için semaya "devir ve deveran" (dönmek) da denilmiştir. Tasavvuf anlayışına göre sema sırasında evrenin tüm gerçekleri işitilir ve sema edenler daha sonra bu gerçeklerin gerektirdiği şekilde davranıp yaşamaya çalışır.
Tasavvuf düşüncesinde, yaratanla yaratılanın tek ve "bir" olduğunu savunan görüştür. Sûfilere göre kendiliğinden var olan (kaimun bizatihi) varlık (vücûd) birdir; o da Hakk Teâlâ'nın varlığıdır. Bu varlık ezelidir; çoğalma, bölünme, değişme, yenilenme kabul etmez.
Kimdir
Gepetto kimdir
Abbâsî halifeleri kimdir
Tıp alanında çalışan ilk Türk bilim insanı kimdir
İlk iman eden genç sahabi kimdir
Bilinen ilk Türk kimdir
Yabani'nin annesi kimdir
Gördesli Makbule kimdir kısaca bilgi
Zapsu ailesi kimdir
Hakan akkaya kimdir
3 üncü ana jet üs komutanı kimdir
Türkiye'nin en büyük mafya babası kimdir
Aion kimdir
Aybastı İtimat sahibi kimdir
Esat kabaklı kimdir nerelidir
Ahmet Nihat Efendi kimdir
Gaznelilerin ilk hükümdarı kimdir
Hindistan bağımsızlık lideri kimdir
Çelişkiler şairi kimdir
Ahmet Erem kimdir
Gupse Özay kocası kimdir
Dr Levent Payziner kimdir
Dr Ilyas Şahin Kimdir
Erkut Soyak babası kimdir
Avukat Hasan Tok Kimdir
Hz peygamberin esleri arasinda en fazla hadis rivayet eden kimdir
Ulu Cami imamı kimdir
Dünyanın çevresini dolaşan ilk kişi kimdir
En büyük alîm kimdir
Kamil Koç'un genel müdürü kimdir
Gökbilimci ve matematikçi kimdir
Dr Ahmet Bozkurt kimdir
Mitratur sahibi kimdir
Belçika'nın ilk kralı kimdir
Ahmet Metin kimdir
Feylesof kimdir edebiyat
Dede Korkut Hikayeleri Bayındır Han Kimdir
Cnn Türk'ün sahibi kimdir
Asi künefe sahibi kimdir
Hacivat karagöz yazarı kimdir
Dünyadaki ilk devlet kimdir