Aşınmış amortisörlerle lastiklerin yol ile teması kaybedilebilir veya lastikler erken yıpranabilir. Arka amortisör değişimi ön amortisör değişimi ile beraber yapılır. Amortisör değişim fiyatı 60-800 lira arasında değişmektedir. Amortisörleri her 35.000 mil değiştirmek gerekmektedir.
Amortisörün bozulması veya patlaması durumunda araçta birtakım sorunlar ortaya çıkar. Ön amortisör patlarsa araç farlarında problem çıkarak güvenli sürüşü engeller. Süspansiyon sistemlerindeki aşınma hızla artar. Aracın frenleri zayıflarken fren mesafesi uzayarak kazaya sebep olabilir.
Kırık bir amortisörün en belirgin işareti, aracınızın muayeneden geçememesidir. Tepkisiz direksiyon, aşırı zıplama veya ağırlık aktarımını kontrol edememe belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, amortisör değişimi zamanı gelmiş olabilir.
Uzmanlar, aracınızın amortisörlerini ve strut'larını her 20.000 kilometrede bir muayene ettirmenizi ve her 80.000* kilometrede bir değiştirmenizi öneriyor.
Sürat yapıldığında, hızla giderken fren yapıldığında, aracın tabanının yere çarpması, fren mesafesinin uzaması, yandan gelen rüzgarlardan fazlaca etkilenme ya da virajlarda direksiyon hareketlerine tepkisiz kalması, savrulma gibi büyük sorunlar yaşamanıza sebep olabilir.
Arızalı amortisör takozları, süspansiyon sistemi ile şasi arasında istenmeyen temas ve sallantıya sebep olabilir. Bu durumda, tekerleklerin yol yüzeyine temasında sürtünme veya çarpma sesleri duyulabilir. Böylece amortisör takozu arızası, araçlarda yüksek seslerin ortaya çıkmasına neden olabilir.
Amortisörlerin ömrü, bir dizi faktöre bağlı olarak değişebilir ve kesin bir süre vermek zordur. Ancak, amortisörler genellikle 80.000 ila 160.000 kilometre arasında dayanabilirler. Bu süre, aracınızın kullanım şekline, yol koşullarına ve üretici tarafından belirtilen bakım talimatlarına göre değişebilir.
Amortisör Tamirini Kim Yapar? Patlak amortisör tamirleri tipik olarak yetkili servisler, özel oto tamirhaneleri ve lastikçiler tarafından gerçekleştirilir.
Amortisörde en çok meydana gelen arıza yağ sızması şeklinde görülmektedir. Bu aynı zamanda bozuk ve patlak amortisörü anlamanın en iyi yollarından biridir. Araç çukura girdiğinde tekerlek aksamından fazla miktarda vuruntu sesi gelir. Bu da hareket halinde iken arıza olup olmadığının anlaşılması açısından önemlidir.
Amortisör kilitlenmişse ayrı, o zaman hiç yaylanma olmaz veya çok az yaylanma olur. Aracı köşelerden bastırdığınızda aşağı bir kere inip bir kere çıkmalı. Aksi takdirde bitik amortisör ile araç daha fazla yaylanır, nispeten daha konforlu bile olur. Ama bitik amortisör varsa araba bozuk yerlerden pat küt geçmeye başlar.
Kaç
Fiat Albea 1.3 Multijet kaç kilo
12 ay kaç gün çeker
18 kaça bölün
Bir Metreküp Toprak Kaç Kilodur
200 yüzde yirmisi kaç
Faber Castell tükenmez kalem kaç lira
6 sınıf matematik kaç konu
Av köpeği kaç liradır
Begonvil kaç dereceye kadar dayanır
Aras Kargo Dağıtımı saat Kaça Kadar
7 ay kaç haftadır işlemli
Allerset şurup kaç yaş
Evrende kaç tane yıldız var
GTA 5 de kaç FPS alırım
6 Sınıf Sosyal 1 dönem kaç ünite
Aydın Üniversitesi psikoloji kaç bin
Ukrayna'ya kaç adet Bayraktar satıldı
30 kW kombi kaç metrekare ısıtır
Ford Transit 350 L Van Kaç M3
Demir eksikliği kaç olursa tehlikeli
Gta 4 kaç görev var
Nagant tabanca kaç mermi alır
Adetten Kaç Gün Önce Ağrı Baslar
LDL kolesterol yüksekliği kaç olursa tehlikeli
Gerze'de kaç köy var
1 porsiyon kuru erik kaç tane
Pinhani grubu kaç kişidir
Gratis'ın kaç şubesi var
Kaç adet Fantom var
Bir sayının 0 üssü kaçtır
Altın son 5 yılda yüzde kaç arttı
Roma kaç milyon
New Holland TD 90 kaç beygir
Edremit'te kaç okul var
Kağıt en fazla kaç kere katlanır
Doblo Maxi mazot deposu kaç litre
5-HTP kaç günde etkisini gösterir
Diyarbakır'da kaç tane sahabe mezarı var
D sınıfı ehliyet kaç teker kullanır
20 hafta kaç ay kaç gündür